Friday, March 10, 2006

Kurt

Když už tu je článek Kurt a kytary, tak by tu taky měl být článek Kurt a efekty,protože pro zvuk Nirvany byly efekty stejně důležité (ne-li víc) jako kytary. Když jsem si kupoval efekt na kytaru, tak jsem nikde nemohl najít s jakým efektem Kurt hrával. Koupil jsem si multiefekt ZOOM 505II, protože mě všichni říkali, jak jsou multiefekty dobré, ale multiefekty jsou na… nic. Až časem jsem zjistil s čím hrával a koupil jsem si BOSS DS-1. S efekty je to těžké nejdou vidět, tak jako kytara, takže je těžko zjistitelné, s čím kdo hraje. Pro ty z vás, kteří si chtějí kupovat nějaký pedál, bude tento přehled jeho efektů určitě dobrou inspirací. Někde na netu jsem našel seznam jeho efektů, tak jsem to nějak přeložil, upravil, přidal pár informací a ke každému efektu jsem se snažil najít obrázek. Kurt většinou používal nějaký distortion efekt a k tomu nějaký chorus.